Slováci a slovenské výrobky

Slováci a slovenské výrobky

65 percent slovenských spotrebiteľov nakupuje domáce potraviny, pokiaľ ich má na výber a považuje ich za najkvalitnejšie. 40 percent kupujúcich sa orientuje pri svojich nákupoch na slovenské výrobky, pričom od roku 2016 ide o nárast o 4 percentá. Konštatovali to predstavitelia Občianskeho združenia Kvalita z našich regiónov na základe výsledkov prieskumu spoločnosti GfK.

Vďaka projektu Kvalita z našich regiónov sa podľa jeho autorov za posledné roky podarilo zvýšiť záujem slovenských spotrebiteľov o sledovanie krajiny pôvodu pri nákupoch až o 60 %. Podľa OZ Kvalita z našich regiónov je povzbudzujúce, že si spotrebitelia čoraz viac uvedomujú dôsledky svojho nákupného správania na makroekonomiku krajiny, v ktorej žijú. Dôležitosť nakupovania domácich produktov sa tak stáva celospoločenskou témou. „Za posledné dva roky sa o 4 percentá znížil počet tých spotrebiteľov, ktorým je jedno, z akej krajiny potraviny pochádzajú. V roku 2016 ich bolo 20,2 % a aktuálne je ich 16,2 %. Navyše, traja zo štyroch spotrebiteľov súhlasia, že je dôležité zastúpenie domácich výrobkov v regáloch predajní," priblížil výsledky prieskumu Panel Services Director CZ/SK v GfK Ladislav Csengeri.

Význam projektu Kvalita z našich regiónov na podporu slovenských potravín ocenil aj výkonný podpredseda Združenia miest a obcí Slovenska Milan Muška. „Potrebujeme zvyšovať sebestačnosť v produkcii potravín, a tým pádom zvyšovať ekonomický potenciál jednotlivých regiónov, pretože toto všetko má vplyv na samotný rozvoj regiónov, miest a obcí. Nielen tým, že mestá a obce sú financované z dane z príjmov fyzických osôb, a teda čím väčšia zamestnanosť, tým väčšie príjmy pre mestá a obce, ale zvyšujú sa tým aj ďalšie kvantitatívne a kvalitatívne ukazovatele slovenskej ekonomiky. Preto tento projekt považujeme v združení za veľmi dôležitý," uviedol Milan Muška.

Slovenskí spotrebitelia sú si podľa výsledkov prieskumu GfK ochotní za slovenské potraviny priplatiť. „Ak budeme nakupovať domáce, nebudeme to musieť dovážať z celého sveta. Čísla hovoria o tom, že pokiaľ obchodníci ponúkajú slovenské potraviny, ľudia sú si ochotní tieto produkty kupovať aj za vyššie ceny. Potvrdzuje to teda fakt, že Slováci majú v poslednom čase aktívny prístup k svojej spoločnosti. Je to veľmi dôležité z hľadiska zmýšľania celej spoločnosti. Ak aj príde nejaká kríza, vždy je lepšie, ak sú obyvatelia krajiny zvyknutí si kupovať domáce výrobky," povedala autorka projektu Pýtajme si slovenské a predsedníčka OZ Kvalita z našich regiónov Bohumila Tauchmannová.

Zdroj: SITA

Branislav Grman Foto: TASR

Živé vysielanie ??:??

Práve vysielame