Koncom marca 2020 publikovala iniciatíva To dá rozum rozsiahlu analýzu. Jej cieľom bolo zistiť stav školstva na Slovensku. Analýza okrem iného upozornila nato, že naše školstvo nereaguje na rozmanité potreby a záujmy detí, žiakov a študentov. Odzrkadľuje sa to napr. v tom, že systematicky vylučuje znevýhodnené skupiny zo štandardného vzdelávacieho prúdu. V systéme špeciálneho školstva je tak na Slovensku približne 6% detí, čo takmer štvornásobne prevyšuje európsky priemer.
Kde hľadať príčinu súčasného stavu? Prečo by sa vzdelávanie malo posúvať od integrácie smerom k inklúzii? A čo je najväčšou prekážkou inkluzívneho vzdelávania na Slovensku?
Inkluzívne vzdelávanie
Máte problém s prehrávaním? Nahláste nám chybu v prehrávači.
Zdroj: RTVS