Takmer desať percent učiteľov zo slovenských základných škôl (ZŠ) a stredných škôl (SŠ) sa stretlo s prejavmi klimatickej úzkosti alebo veľmi citlivým vnímaním environmentálnych tém u žiakov a študentov. Skoro štvrtina pedagógov pritom nevenuje pozornosť prejavom klimatickej úzkosti. Vyplýva to z prieskumu realizovaného Centrom environmentálnej a etickej výchovy (CEEV) Živica. Situácia duševného zdravia detí a mládeže v súvislosti s postupujúcou klimatickou krízou sa podľa riaditeľky CEEV Živica Ivany Poláčkovej zhoršuje. "Klimatická kríza neustále postupuje a jej prejavy sú už evidentné aj na našom území v podobe extrémnych zmien počasia alebo dlhotrvajúceho sucha a horúčav. Citlivejšie povahy vnímajú tento trend intenzívnejšie a ťažšie znášajú obavy o svoju budúcnosť a budúcnosť našej planéty," vysvetlila.
Prieskum tiež ukázal, že skoro štvrtina pedagógov nevenuje pozornosť prejavom klimatickej úzkosti u detí a študentov. "Jednak preto, že je to stále pomerne nový pojem, a tiež preto, že téma klimatickej zmeny je pre mnohých stále a tabu, keďže je veľmi komplexná a pomerne zložitá, čo priznalo až 60 percent zapojených respondentov," dodala Poláčková.
Prieskum bol realizovaný na vzorke viac ako 160 respondentov.
Klimatická úzkosť trápi stále viac detí, učitelia nevedia reagovať
20. 12. 2023 17:42 | Spoločnosť
Iveta Michalíková; Foto: TASR