Tvorivé myslenie slovenských žiakov je pod priemerom Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD). Slovensko dosiahlo v tejto oblasti v štúdii PISA 2022 výkon na úrovni 29 bodov, pričom priemer krajín OECD bol 33 bodov. Informovalo o tom Ministerstvo školstva, výskumu, vývoja a mládeže.
"Tieto výsledky nás utvrdzujú v tom, že rozbehnuté reformy sú naozaj dôležité a je potrebné ich podporiť ďalšími opatreniami. Pomôcť môže práve kurikulárna reforma, ktorá otvára príležitosti pre školy učiť inovatívne a s ohľadom na potreby každého žiaka a žiačky," skonštatoval minister školstva Tomáš Drucker (Hlas-SD).
Rezort priblížil, že v štúdii PISA je tvorivé myslenie definované ako schopnosť produktívne sa zapájať do vytvárania, vyhodnocovania a vylepšovania nápadov.
V školskom roku 2021/2022 sa na Slovensku realizoval ôsmy cyklus medzinárodnej štúdie PISA. Okrem štandardnej časti – meraní matematickej, čitateľskej a prírodovednej gramotnosti pribudla aj inovatívna oblasť tvorivé myslenie. Otestovali si ho 15-roční žiaci zo 64 krajín sveta vrátane Slovenska. Slovenských žiakov bolo približne 5800 z takmer 300 škôl.
Zdroj: TASR